Når man skal holde sin bryllupsfest, så er der mange ting, der skal flaske sig for at det hele kommer til at løbe over stablen uden de mindste problemer. Ok, der vil måske altid komme nogle små uforudsete forhindringer uanset hvor godt man forbereder sig til den store dag, men jo bedre ens forberedelser har været, jo bedre vil selve dagen også blive!
Her kommer en lille liste med nogle af de ting, der især er vigtige at have godt styr på til festen. Læs meget mere om bryllupsdag her.
Husk i øvrigt at have gode drinks klar! Fx en god Espresso Martini.
Hvor skal det afholdes?
Først og fremmest skal I finde ud af hvor brylluppet skal afholdes. Tænk her bl.a. over hvor mange gæster der skal inviteres med til festen. Det er nemlig ofte dette, der er flaskehalsen for, hvor I kan være og hvor I bør afholde det henne.
Mange vælger at holde festen i et selskabslokale og dette har da også en hel del fordele. Fx skal man her ikke selv stå for oprydningen og ofte vil man også kunne få stedet til at pynte pænt op. Ulempen er dog at det ofte kan løbe op i pris, så hvis man er på et stramt budget kan det være man skal overveje mulighederne her en ekstra gang.
Husk at få sendt invitationer ud i god tid
Man skal huske at få sendt sine invitationer ud i så god tid som muligt. Når først man har fået sendt sine invitationer ud finder man hurtigt ud af hvor mange, der kan komme med til dagen og det giver rum i planlægningen til at lægge sig fast på hvor man skal afholde det, som gennemgået ovenfor og ligeledes hjælper det også med at finde ud af de resterende ting som fx hvor meget mad, der skal bestilles og så kan det også hjælpe med til at finde frem til hvilke indslag, der kan og skal laves.
I invitationen skal man huske at nævne de vigtigste ting. Det lyder banalt og simpelt, men der er rigtig mange, der kommer til at sende deres invitation ud til gæsterne og så bagefter komme i tanke om, at man har glemt at skrive hvor det skal afholdes eller måske på hvilken dato arrangementet skal ligge. Undgå denne fejl ved at læse din indbydelse igennem for fejl flere gange – der er nemlig ikke noget mere irriterende og træls end at skulle sende en besked rundt med en tilføjelse eller en rettelse.
Har I husket de sjove lege?
Husk de sjove lege til brylluppet. Med sjove lege og sjove indslag vil dagen blive endnu mere sjov og her kan man virkelig lade kreativiteten komme i spil for at finde ud af, hvilke indslag, der vil gøre sig bedst til dagen. Når man udvælger dem, så bør man finde dem, der får brudeparret i centrum og måske også samtidig for nævnt nogle personlige og sjove ting om dem.